امیر علی امیر علی ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 30 روز سن داره
امیر محمدامیر محمد، تا این لحظه: 8 سال و 11 روز سن داره

عشق زندگیم امیر علی

حرف های یک جنین با مادرش

1392/2/21 1:58
نویسنده : مامان الهام
845 بازدید
اشتراک گذاری

١٦ هفته تا 20 هفته

 

 

وزنم از 128 گرم به 300 گرم رسيده و قدم حدود 20 سانتي متر است.  

به زودي حرکات و جنبش هاي مرا حس خواهي کرد.

قلبم به خوبي دستگاه گوارشم در حال تکامل است.  

کليه هايم در جاي خود قرار گرفته اند و چين روي پوستم ظاهر شده اند.

 

niniweblog.com

 

 

20 هفته تا 24 هفته

 

 

پاهايم بلند تر شده اند .
کم کم آنها را حرکت خواهم داد، تا با اين ورزش کردن تو را خوشحال کنم. 

وزنم به 640 گرم رسيده و قدم حدود 33 سانتي متر است.

دست هايم تکيه گاه من هستند. استخوان ها و دندان هايم . 

در حال ساخته شدن و مغزم هنوز در حال رشد است.

 

 

niniweblog.com

 

 

 

24 هفته تا 28 هفته

 

 

مغز من در يک مرحله بحراني از رشد است ،

هرچيزي را که ميخوري من هم دريافت ميکنم.

هنوز هم دارم وزن ميگيرم.حالا 1100 گرم شده ام.

  

niniweblog.com

 

 

28 هفته تا 32 هفته

 

  

در حال ذخيره چربي ام هستم تا مرا بعد از تولد در برابر سرما محافظت کند.

در اين مدت از 1100 گرم به 1800 گرم رسيده ام .

چشم هايم ميبينند و ريه هايم در حال کامل شدن هستند.

ناخون هاي انگشتانم دارند خودشان را نشان ميدهند.

من حالا ميتوانم به طرف پايين بچرخم.

 

 

niniweblog.com

 

32 هفته تا 36 هفته

 

 

وزنم دارد به سرعت زياد ميشود .

از 1800 گرم به 2500 گرم رسيده ام .

وقتي مواد غذايي انرژي زا مانند نان ، برنج و روغن ميخوري ،

من بيشتر وزن ميگيرم. ميوه ها هم سرشار از ويتامين هستند و

وقتي آنها را ميخوري من بهتر رشد ميکنم و مقاوم تر ميشوم.

استخوان پنجه ها و انگشت هايم محکم تر شده اند در حالي که دندان هايم

هنوز به تکامل خود ادامه ميدهند. هنوز هم احتياج دارم که روزي 3 تا 4 سهم

از شير يا فراورده هاي ان را بخورم.

ضمنا مشغول ذخيره کردن آهن در کبدم هستم.

اين کار مرا از کم خوني بعد از تولد نجات ميدهد.

نياز مرا با خوردن گوشت يا جانشين هاي ان ، قرص آهن،

سبزي هاي سبز و نان سبوس دار تامين کن. من حالا مزه ها را هم تشخيص ميدهم.

 

 

niniweblog.com

 

 

36 هفته تا 40 هفته

 

 

روز بزرگي در پيش دارم. بايد غذاي بيشتري به من برسد .

همه اعضاي بدنم، ريه ها و به خصوص مغزم تقريبا کامل شده اند.

دارم خودم را زيبا ميکنم. چين ها و قرمزي پوستم کمتر شده اند.

هنوز هم در حال وزن گرفتن هستم تا به کلي چين هاي پوستم را از بين ببرم.

غذاهاي انرژي زا ، آهن دار و ميوه يادت نرود.

وزن من هنگام تولد ، حدود 2700 تا 3500 گرم خواهد بود.

 

 

niniweblog.com

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)